woensdag 25 april 2012

De oplossing voor al uw poetshulpproblemen


Twee jaar geleden kreeg ik voor mijn Moederdag een fantastisch cadeau. Ik kreeg dienstencheques om zo een poetsdienst te kunnen inschakelen, 4u per week. Aanvankelijk verliep alles vlot. We hadden een ervaren madam die echt van aanpakken wist. Enige nadeel was dat ze na enkele weken wel heel veel noten op haar zang kreeg. Zo moest alles eigenlijk al volledig ‘clean’ zijn voor zij ook maar in actie schoot. Wekelijks lag er een briefje klaar met daar op enkele voorstellen of bedenkingen. Op termijn kwam het er bijna op neer dat ik eerst zelf moest kuisen ;-) Maar toch kon ik het niet over mijn hart krijgen om er tegenin te gaan. Poetsvrouw zijn verdient respect. Iemand anders zijn rommel en vuil opkuisen, doe het maar eens hé!!!

Na anderhalf jaar kregen we een andere poetsvrouw. De vorige was enkele maanden out en ze hadden voor vervanging gezorgd. Gezien ik van een proper huis houd vroeg ik haar om enkele uren meer te werken. Zo kon ze de wekelijkse toer doen en elke kamer beurtelings eens grondig aanpakken. Nu, jammer genoeg is haar idee over grondig helemaal anders dan het mijne…maar soit! Wij zijn nog steeds in blijde verwachting van een vervangster die het huis zo proper kan maken alsof het voor haarzelf was…hoe utopisch dat ook mag zijn…

Maar, er is zicht aan het einde van de tunnel. Mijn man is kastenmaker (keukens, dressings, badkamers, enz…) Gisteren bracht hij een boek mee van de bib met als titel: Opgeruimd!. De cover liet ons vermoeden dat het ging over kastindeling enz. Bij nader inzien bleek dat we de titel heel letterlijk dienden te nemen…. Bij het doorbladeren viel mijn oog op dit fameuze kader:

Zeg nu zelf, wie heeft een poetshulp nodig als je twee kadees van 7 en 8 jaar in huis rondlopen hebt!

1 opmerking: