maandag 26 november 2012

Crib or Cradle..zolang het maar girly is!

De geboorte van mijn metekindje komt langzaam maar zeker dichterbij. Eindelijk een meisje in de familie (ik produceer blijkbaar enkel jongens…zelfs mijn ‘pluszoon’ is een ferme kerel…)
Zolang ze nog geen eigen wil heeft zal ze door zowel haar mama, twee meters en oma worden behandeld als een prinses, willen of niet. Na jarenlang jongenskledij, jongensspeelgoed en jongenstekenfilms te hebben doorstaan is het tijd voor girly stuff – finally!
Het eerste wat we hebben aangepakt is de – ondertussen 9 jaar oude – familiewieg. De oorspronkelijke bekleding was  een neutrale beige saaie stof.

Tijd voor vernieuwing!

Ik maakte even de stoffenkamer onveilig en vond daar heel snel mijn dada. Na wat gepuzzel met de oude bekleding is het me gelukt om dit vanonder mijn machientje te toveren.

Voor Lizzy!
 

 

5 opmerkingen:

  1. Haha, dat jongensverhaal ken ik !
    Mijne meneer is de oudste van 4 zonen, onze eertse 2 kinderen: zonen. Ons derde kindje : een dochter! Toen liet oma (langs vaderskant) zich ontvallen : "daar heb ik nu 37 jaar op gewacht!"
    Ondertussen zijn er bij de drie nonkels ook kleinkinderen en is het evenwicht gekanteld : 4 kleindochters en 3 kleinzonen.
    De wieg is PRACHTIG!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt! En ja, die dochtertjes...ik kan alleen maar hopen dat ik 3 toffe schoondochters zal hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooie wieg! Ik krijg al meteen zin om daar een miniversie van te maken voor een pop. Ik heb namelijk nog ergens een mandje staan die daar perfect voor kan dienen!
    Is dat een beetje stabiel, zo'n staander?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Karolien, bedankt voor je compliment. De wieg die wij hebben heeft een zware houten staander eigenlijk én volgens mij wel veiliger :-) Ik vond daar alleen geen foto van ...

      Verwijderen