dinsdag 4 december 2012

Een obligaat stukje over de Sint

De oudste zijn geloof in deze bebaarde man is al verdwenen. Zijn verlanglijstje uiteraard nog niet. Al moeten we het dringend eens hebben over de omvang totaalprijs van zijn verlanglijst.

Onze 7 jarige twijfelt nog.. al weet ik niet zeker aan wat. Over het feit van het bestaan van deze man, of over het feit dat als hij zijn ongeloof moet toegeven of niet én of daar cadeautjesgevolgen aan verbonden zijn...
 De 2,5 jarige zegt steevast ‘Sintekwaas’ als er een rode gloed aan de hemel staat. Dit omdat ik hem ooit eens heb gezegd dat Sinterklaas zijn koekskesoven dan aanstaat…dus bij hem zit ik nog safe.
Zelf vind ik het zalig om mezelf eens te kunnen laten gaan in het verwennen van mijn kadees. Speelgoed, snoep, chocolade, mandarijntjes. Ze staat al op de boodschappenlijst en zullen goed verstopt worden tot 6 december ..dat hoop ik toch. Ik herinner me dat ik zelf altijd op zoek ging naar de cadeautjes. Eén keer heb ik ze gevonden, een Barbiepop (wat dacht je?), ik vergeet het nooit, en in mijn enthousiasme verklapte ik mezelf 5 minuten later… Mijn mama was daar wel in teleurgesteld. Bij deze, sorry daarvoor ma!
Omdat Sinterklaas niet enkel een feest mag zijn voor de kinderen besloten we enkele jaren geleden om samen met nog 2 andere gezinnen een privé sinterklaasfeestje te organiseren. Aanvankelijk begon dit met wat snoep en een drankje maar ondertussen betekent dit een hele middag spelletjes spelen, pizza eten, een goede pint of glas wijn om door te spoelen de drukte aan te kunnen van 6 volwassenen en 7 verwende kinderen in onze living… Voor mij persoonlijk een heel plezante traditie waardoor de eindejaarperiode op een juiste toon wordt ingezet.

2 opmerkingen:

  1. Ja zo klinkt "sinterklaas" wel leuk...maar geef mij maar de Kerstman!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahwel, daar moet ik je in bijtreden. Zodra ik de sint zijn hielen zie, halen we steevast alles van de zolder en staat onze kerstboom in al zijn glorie in onze living!

      Verwijderen