vrijdag 21 december 2012

hoezo een kerstboomke...

Rond kerst 2007 ging ik samen met de oudste zoon (die toen nog mijn enige zoon was) een nep boom halen. We woonden toen nog in ons appartementje en een echte boom was toch een heel gedoe...
Het moest een mooie volle, niet te kleine boom worden. Wij met ons tweetjes op stap. 
Effectief, voldoende keuze. Alleen jammer dat de bomen er in de winkel altijd véél kleiner uitzien dan in de living...Zo ook ons 2m10 fake zilverspar. De doos woog op zich een ton (althans na wat gesleur om hem in mijn corsa te krijgen). De boom zelf bestaat uit, ik schat, een 60 tal takken die ik één voor één moet openplooien en inhaken. Bij de eerste twee takken kreeg ik hulp..daarna was Plop interessanter...hoe zou je zelf zijn. Elk jaar opnieuw is het toch wel heel wat werk om de boom te assembleren en te versieren, dus dit jaar deed ik het beter. Ik nodigde enkele vriendjes uit, voorzag voor de meegekomen ouders een lekker spaghetti en de nodige wijn, en liet de aapjes het werk doen.
Ornamenten, lichtjes, slingers, alles wat we hebben hebben ze er in gehangen..het gezegde overdaad schaad kennen ze blijkbaar nog niet... maar dit is het resultaat. We hebben nog net voldoende plaats voor de cadeautjes...en het afbreken..tja, dat zal voor uw dienaar alleen zijn vrees ik. Prettige feesten!

4 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad een pracht van een kerstboom! Die 'aapjes' hebben mooi werk geleverd:) Geniet ervan, met volle teugen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh, ik hou van overdreven versierde kerstbomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yep, zo zien we zeker niet dat hij fake is...Bij ons is dat wel duidelijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,

    wat een prachtige Boom.
    Super mooi!

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen