woensdag 26 december 2012

Mijn cadeautjes...

Het is al weer voorbij, kerstmis...Ik kijk er altijd enorm naar uit...maar na 2 volle avonden familiefeesten met de nodige spijs en drank...is mijn maag me dankbaar dat er een dagje rust wordt ingelast. Dus, de naaimachine wordt uit de kast gehaald, de stofjes liggen geknipt en ik begin zo dadelijk aan het echte bandwerk, maar daarover later meer. Ik ben momenteel vooral nog aan het nagenieten van de cadeautjes die ik mocht ontvangen. Het doet me zo deugd geen envelopje met centen of een bongobon te hebben gekregen. Nee, het moet gezegd, iedereen heeft de laatste tijd goed geluisterd naar me en voor een persoonlijk cadeau gezorgd.
Zo kreeg ik van mijn moeder een handgemaakte kerstbeer. Urenlang heeft ze hieraan gewerkt maar het resultaat is echt prachtig. Enige probleem was dat mijn zus en broer dezelfde beer wilden en mijn ma dus ook gedoemd was tot bandwerk. Nogmaals een dikke mercie ma.

Van mijn lieve zus kreeg ik een lekker geurend watertje. Enige tijd geleden gaf ik haar een complimentje over hoe lekker ze ruikte en ziehier, ik kreeg een flesje parfum! Ge ziet, complimenten geven zijn altijd belangrijk....en ze brengen steevast iets op.
 
De hubbie zorgde er dan weer voor dat ik geen dode momenten kan hebben de komende weken. Een goed boek of twee en ik kan er weer tegenaan. U ziet daar inderdaad deel 1 van 50 tinten...of hij daar nu bijbedoelingen mee heeft, dat laat ik voorlopig in het midden.
 
Waar ik tenslotte ongelofelijk blij mee ben, is het cadeau van mijn schoonmoeder. Een gesigneerd exemplaar van 'Stof voor durf-het-zelvers! Om het in coiffeurstaal te verklaren: ze kent de moeder schoonmama van Lies Botterman, hoe wijs is da nie! Dank u schoonmama!
 
En nu aan de slag....dringend!

7 opmerkingen:

  1. Ik pijnig mijn hersenen, maar ik kan me niet herinneren voor wie mijn moeder een boek zou hebben gevraagd. Mijn schoonmoeder, dat kan wel. Misschien moeten we eens mailen, voor ik een slapeloze nacht inga ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, das niet de bedoeling. Mijn schoonmama is Lena Vanderhaeghen-Beernaert uit Brugge...ik weet niet of dit een belletje doet rinkelen :) En nu je het zegt, het zal je schoonmama geweest zijn denk ik...ik pas snel mijn tekstje even aan! In ieder geval bedankt daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi die beer!
    Mijn maag ligt ook erg overhoop...vandaag een dagje groene thee en rust!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Joehoe! Ik kreeg ook dat prachtige boek 'stof voor durf het zelvers'! Een niet gesigneerd exemplaar, maar zeker even welgekomen! (geen connecties hier. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En en, wat ga je als eerste maken??? Ik de I-pad hoes voor mijn man..ah ja, die schat moet ook eens iets krijgen nietwaar!

      Verwijderen
    2. Ik heb net het patroon getekend voor de basisjurk. Ik maakte nog nooit een kledingstuk met voering. Dat alleen wordt dus nog een uitdaging! Mijn man heeft geen I-pad, meer tijd dus voor jurkjes voor de 2 meiden! ;-)

      Verwijderen