maandag 28 januari 2013

This shirt is under construction!


Een hemd voor de papa... Al maanden zaagt hij me de oren van mijn kop. Hij weigert een nieuw hemd te kopen omdat hij overtuigd is dat ik het ook kan.. Hoe lief...Alhoewel ik hierdoor een lichte druk voel... Ik flanste er al een paar in elkaar voor de kindjes. Ondanks hier en daar een mankementje vielen deze heel goed mee (maak ik mezelf toch wijs). Het exemplaar voor de hubbie…dat moet naar mijn gevoel toch wel 100 % in orde zijn. Ik begon met vol goede moed aan een testexemplaar. Niet direct mijn manier van werken, maar zo vermijd ik het verspillen van mooie stof en met een beetje geluk kon hij dat testexemplaar ook dragen. Ik stuitte jammer genoeg op 2 probleempjes. Ten eerste was het katoen aan de zware kant, het was  eerder een lichte jeansstof. Op zich niet erg, gezien het toch maar een testhemd is. Ten tweede staat de kraag van het patroon me niet aan. Er is een stuk beleg aan, het is zonder staander enz enz… . Het patroon helemaal zelf aanpassen, dat durf ik nog niet op mijn eentje. Het vragen in de les gaat ook al niet (te veel leerlingen). Dus ging ik op zoek naar iemand in het Gentse die me kon helpen. Enkele muisklikken later kwam ik terecht bij haar. Enkele mails later had ik mijn probleem uitgelegd en heb ik een afspraak om de boel aan te pakken. Het projectje ligt dus even terug in de kast. Tijdens de ineens vrijgekomen tijd maakte ik dan maar een leuke Burda 7828 voor mezelf.
Dank zij haar tutorial is dat op een ‘ik en een gij’ gemaakt en loop ik nu als een bloemenwinkel rond. Ja kweet, ge kiest u stofke toch zelf. Maar, in de winkel zag het er zo schattig uit, die roosjes… soit, met een gileetje over en een leuke laars onder valt het wel mee.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel een heel leuk stofje hoor, heel vrolijk voor het voorjaar! En wat betreft het haken tijdens de vakantie, misschien heb je wat aan deze lesjes http://bymiek.blogspot.nl/p/haakles.html Heel handig voor beginnende haaksters.
    Groetjes, Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen