maandag 4 maart 2013

Bedtimestory...

Mijn kleinste manneken gaat nu een dikke maand naar de pré-kleuterklas. Toegegeven, ik vind het nog wat vroeg. De middagdutjes waar hij zo van genoot zijn passé...waardoor 's avonds zijn oogjes quasi toevallen. Waar hij vroeger zo lang mogelijk bij mama én papa in de zetel wou blijven, vraagt hij nu al snel om zelf 'Hopla te gaan lezen', wat zoveel betekent als verhaaltje en dikke dodo.
Ik geniet zo erg van dat momentje, hij kruipt dan op mijn schoot, onder zijn onafscheidelijk dekentje en somt alles op wat hij herkent in zijn boekje. Let wel, dit met een tutter in de mond waardoor alles wel een beetje een grappig overkomt.
Ik vond alleen dat het allemaal wat intiemer mocht. Tot nu toe hadden we enkel deze leuke luchter als verlichting
Een nachtlampje drong zich op. Ik wou een gelijkaardig exemplaar en zocht het hele internet af...tevergeefs...Gelukkig is er pinterest en gelukkig was er deze madam met haar fantastisch idee. Ik toverde dit ikea lampje


om tot dit nachtlampje

En gezellig dat het was!

11 opmerkingen:

  1. Super tof.
    Bij ons lotje staat er ook een nachtlampje op het verlanglijstje voor haar verjaardag. 't Zal wel een gekochte versie zijn. Ze krijgt het van haar meter en die is (nog) niet zo in to 'stofkes'.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zolang het daar maar gezellig is in de kamer, newaar :-)

      Verwijderen
  2. Heel erg mooi. Al ben ik altijd een heel klein beetje bevooroordeeld als het om uiltjes gaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, en ja die uiltjes he...real cuties!

      Verwijderen
  3. Moh zo gezellig :-)

    En ooh zo schattig (uw verhaaltje van uw zoontje), ik zie het al helemaal voor mij :-)
    Mijn dochtertje gaat volgende week voor de eerste keer naar de kleuterschool *slik* en ik hoop dat zij s'nachts goed gaat slapen wat hier tot nu toe nog altijd niet het geval is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ps: ik ga je volgen, ik zie dat je leuke dingen hebt gemaakt met leuke stofjes, helemaal mijn ding.
      En het uilentasje wilde wij ook kopen maar het was uitverkocht en achteraf gezien niet zo erg want een ander model van hip hop naast ons Dieuwke was het precies een rugzak met Dieuwke ipv Dieuwke met een rugzak :-)
      Maar het blijft wel mijn favoriet rugzakje! ;-)

      Verwijderen
    2. Aha, ook nog zo een kleine spruit. Ja die eerste weken zijn echt toch wel weer heftig geweest voor me. Ze zijn toch nog klein hoor en dan tussen al die uitgelaten kleuters op de speelplaats...ik heb het er nog héél moeilijk mee...gelukkig is er oma die hem elke dag mooi op tijd gaat afhalen en hem verwent met lekkers en veel knuffels.

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Dank u, t'is vooral lekker cosy bij het voorleesmomentje :-)

      Verwijderen
  5. inderdaad ook wel héél mooi met de ronde lamp! Binnenkort ga ik nog eens naar ikea ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een voorraadje inslaan is de boodschap :-)

      Verwijderen