zaterdag 30 maart 2013

kadootses kadootses kadootses

Dat waren de enige woorden die de laatste 10 dagen door mijn hoofd spookten...allee toch in de beperkte ruimte die daar nog vrij is naast 'wassen, strijken, kinderen, boodschappen, opruimen, werken, verkeer, dringende familiebezoeken, architecten, skilessen, verzekeringen, school,...' (noot: niet in die volgorde voor alle duidelijkheid). Het begon allemaal met een post op haar blog. Ik vond die boekjes zo geweldig dat ik besloot er ook een aantal te maken voor het komende familiefeest.




Maar, toen had ik eigenlijk geen cadeautjes voor de kinderen.... Ach, dan maak ik toch in de gauwte ook voor hen iets kleins en leuks, yeah right... Qua timing had ik me toch dik misrekend, er kruipt toch nog steeds veel werk ik het knippen, verstevigen, assembleren... Ook had ik niet altijd het juiste materiaal in huis, enz... Maar ik heb het gehaald. Dat de strijk zal gebeuren op paasmaandag..daar zitten we nu eens niet mee in.

Voor de meisjes werden het deze tastjes, gevuld met leuke meisjesspullen...(tuto vind je hier)


Voor de puberende gasten werd het een op maat gemaakte stoere laptophoes (tuto vind je hier).
 

Dan had ik nog twee 8 jarige bengels en die krijgen van mij deze zwemzakjes (uit dit boek).


De stofjes haalde ik allemaal bij Artevelde in Gent. Sinds een tijdje hebben zij daar, naar mijn bescheiden mening, een zeer uitgebreid assortiment aan hemels mooie katoentjes, in alle kleuren en geuren. Ook hun 'kindertricootjescollectie' is ruimer geworden. Dat Artevelde heel dicht bij mijn werk ligt is lekker meegenomen.... voor mijn portemonnee iets minder.
In ieder geval, ze waren er allemaal dik content mee... en das toch waarom je het doet hé. Vrolijk eierenzoekdag.

17 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei Nancy, ik wou je beantwoorden maar heb per ongeluk je reactie verwijderd....sorrrryyyyyyy. Bedankt alvast voor je berichtje x

      Verwijderen
  2. Hoe je dat allemaal zo snel hebt kunnen maken... snap ik niet :)

    Wel heel mooi... waar haal je de fiche voor in die boekjes?

    Zwemzakken zijn ook leuk, de laptophoes super en dan de 4 tasjes chapeau hoor!!!

    Morgen een fijne strijkdag :)

    Ik weet niet of je het zelf weet dat we een woord moeten ingeven voor we een reactie kunnen plaatsen sommige bloggers vinden dat niet zo fijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De fiches haalde ik bij AVA, die lagen daar blijkbaar te wachten op me want ik had de boekjes al gemaakt op maat van een blanco fiche...en deze hadden dezelfde afmeting :-) Ps: een reactie plaatsen zou nu zonder 'woord' moeten kunnen

      Verwijderen
  3. Stuk voor stuk prachtige kadootses in inderdaad superleuke stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Artevelde heeft inderdaad leuke stofjes! Het is ook dichtbij mijn werk, maar ik heb geen middagpauze dus geraak ik er (gelukkig) niet veel. Nu ik echter jouw creaties zie, kriebelt het wel...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik loop daar dagelijks voorbij op weg naar huis...het is moeilijk om te weerstaan aan stofjes hé, maar ik troost me met de gedachte dat elke naaister dat probleem heeft :-)

      Verwijderen
  5. Die notaboekjes zijn echt geweldig! Toffe stofkes en die blaadjes zijn prachtig. Ik krijg er zin van om er ook aan te beginnen!
    Dat heb je goed gedaan om al die pakjes op tijd af te krijgen ;-)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai wat heb jij hard gewerkt. Super knap gemaakt allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amaj wat een hoop werk dat ge daar verzet hebt!!
    Die boekjes, misschien dat ik die ook wel eens probeer als einde-schooljaar-presentje voor mijn gastjes op school.
    Waar haal je die ringen?

    Misschien tot binnen 2 weken nog eens in de naailes.. als er tegen dan niet al een ander gigaproject op uw programma staat ;)

    Groetjes
    tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Tine, de ringen haalde ik bij de Banier. De karton voor de kaftjes eigenlijk ook. Als je ergens gewoon papier kan laten snijden op A6 formaat, dan spaar je ook wel wat uit. Grtjes! xxx

      Verwijderen
  8. Amaai, chique gedaan, leuke boekjes. Ikzelf haalde ook heel wat inspiratie bij elisanna

    BeantwoordenVerwijderen