donderdag 18 april 2013

run, sun, shower #favoritelunchbreak


Al 20 keer had ik mezelf voorgenomen om ietske te veranderen aan mijn levensstijl. Niet dat het zo erg was hoor, maar sporten stond op een laag pitje, gezond eten deed ik enkel als ik er eens aan dacht, en na een stressvolle werkdag smaakte zo een zalig glaasje wijn toch zoooo goed.
Resultaat was dat ik weinig energie had, ’s avonds liefst gewoon neerplofte in de zetel, de lift me weer dagelijks naar mijn verdieping bracht ipv de trap én dat mijn favoriete jeans toch wel héél krap begon te zitten.  
In mijn hoofd was het simpel: morgen ga ik met de fiets werken, morgen doe ik mijn schoenen aan en begin weer met lopen; morgen vraag ik the hubbie om de magere recepten prioriteit te geven, morgen neem ik braaf mijn boterhammekes mee naar het werk ipv een dagschotel te gaan eten.
Er was maar één probleem.. full time werken, de kinderen, het huishouden, het is zoals voor iedereen soms een echte rush… Als alle To DO’s achter de rug waren was ik niet echt gemotiveerd om nog de sneakers aan te trekken..
En dan had ik een epifanie.. ik ruil gewoon mijn lunchpauze drie keer per week in voor een tochtje van 5 km, af en toe een zonnebankje en afsluitend een goeie douche. Het feit dat ik geleidende uren heb en in het centrum van een fantastische stad werk helpt daar natuurlijk bij. Na 2 maanden kan ik met mijn hart op mijn hand zeggen dat ik er zo van geniet. Even het kantoor te kunnen verlaten, kopke leegmaken, en achteraf nagenieten van mijn inspanningen.
Nu nog da glazeke wijn kunnen laten na het werk…maar een mens mag niet direct overdrijven newaar.

2 opmerkingen:

  1. ik herken het. Hier is het enige excuus nu nog: de oplader van de mp3 vinden om onder de lunchpauze te gaan joggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bewegen, dat is altijd een goed voornemen hier. ;-)
    Jammer (en erg) genoeg komt het er nooit van!
    Chapeau dat je dat tijdens de lunchpauze doet!!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen