zondag 5 mei 2013

Een dagje ontspanning

Gisteren was zo een dag waar je duizend én een dingen van plan bent om te doen, maar waarbij een zieke peuter jammer genoeg roet in het eten gooit... Ik heb het dan maar over een andere boeg gegooid en terwijl mijn patatje lag uit te zieken in de zetel met enkele Plopfilmpjes haalde ik de naaimachine boven. Ik maakte eerst een nieuwe pyama voor mijn kleine man, daar had hij dringend nood aan.

Ik nam een maatje 98, maar dit bleek uiteindelijk toch nog iets te groot te zijn (grmbldam). Deze pyama vliegt dus in de kast tot het najaar... ik moet dus dringend een maatje 92 maken. Gelukkig heb ik nog restjes waar een zomerpyama nog moet uit kunnen...


Donderdag was het de juf haar verjaardag. Juf Tina is een héél lieve juf en zij verdient toch wel een klein cadeautje. En wat is er makkelijker en mooier dan een broodmandje.


En ik maakte er ineens een bandwerkje van. Met Moederdag in het vooruitzicht maakte ik een gelijkaardig mandje voor mijn zoon zijn stiefmama:


En ééntje voor mijn stiefzoon zijn mama:

Voila, en nu in bad en ons schoon kostuum aan, want er staat een communiefeest op de agenda deze middag. Zonnepet, zonnebril én zonnecréme in de aanslag, ah ja...zo een zon!!!

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke pyjama!
    De mandjes zullen zeker van pas komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pyjama is echt mooi... korfjes zullen diegene die ze krijgen erg tevreden mee zijn!

    Hopelijk is de peuter beter!

    BeantwoordenVerwijderen