vrijdag 3 mei 2013

Eindelijk, t'is af..de hemdjurk.



Het zat al lang in mijn koppeke om eens een hemdjurk te maken. Tot nu toe was ik, zoals zovelen, verknocht aan de burda 7828. Deze ongelofelijkeduidelijke tutorial zorgde ervoor dat ik als beginnende naaister al gauw enkele van deze jurkjes in mijn kast hangen had (raar einde van mijn zin, maar kan momenteel niet op iets anders komen). Maar, ik zie nu ook al mijn buurvrouw in deze kleedjes rondhuppelen ergo vond ik het eens tijd voor iets ander. Ik haalde het patroon uit de Knippie februari 2013 (jurk 19). Het stofje haalde ik bij Artevelde stoffen. Ik maakte een versie met korte mouwen, die ik voorzag van een frons, gebaseerd op deze fijne tuto. De lussen waar de riem in moet liet ik achterwege, ik vloek daar altijd op en draag gewoon een riem ter hoogte van mijn taille, en dat blijft wel zitten….tenzij ik wat te veel heb gegeten, dan moet hij wat lager ...  Uiteindelijk ben ik er content mee, maar het is niet mijn favoriete naaiwerk.

Het eerste nadeel van deze kleedjes is het véle werk dat  je er moet insteken. Azo een tricot zit op één twee drie in elkaar, maar zo een katoenen hemdjurk, das een ander paar mouwen. Het tweede nadeel, maar das eerder persoonlijk, is dat ik er zo lang mee in mijn handen zit zodat ik het eigenlijk een wat moet weghangen, omdat ik er wat moe op gekeken ben. Kweet, das misschien een rare kronkel in mijn hersenpan… maar héhé, hebben we dat niet allemaal, een rare kronkel. Mijn mama gaf me de tip om tussendoor iets anders, klein, leuk en snel klaar te maken, iets wat snel resultaat geeft.. . Misschien moet ik haar advies eens ter harte nemen.

In ieder geval, ik maak dit weekend een pyamaatje voor de kleinste mini-me, das ook snel klaar…hoop ik


3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie jurk!
    Er kruipt wellicht ongelooflijk veel tijd in! Chapeau!
    Groetjes (Stikplezier)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zit vol rare kronkels :-) Het is in elk geval al het werk waard geweest, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De jurk is heel mooi!
    En het is helemaal geen vreemde kronkel! Hier is het de reden dat ik gestopt ben met naailessen, ik was altijd zo lang bezig met iets, dat ik het echt beu gezien was, en nooit aan deed... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen