dinsdag 14 mei 2013

Nina’s Polkadot Dress

De communie- en lentefeesten vliegen ons rond de oren. Typisch aan deze feesten is dat je niet veel inspiratie moet hebben als het op cadeautjes aankomt. De meesten vragen een ‘centje in een envelopje’ om er dan iets moois met te kopen. Waar ze vroeger de fietswinkel gingen onveilig maken, lopen ze nu naar de erkende Iphone, GSM of laptopverdeler. Tijden veranderen zeggen ze dan hé.

Ik ben iemand die graag wel iets ‘tastbaarders’ als cadeau geeft. Mijn man zijn nichtje was mijn ‘slachtoffer’. Ik checkte even bij de mama zodat ik toch een beetje een richting had wat haar smaak is. Ik kreeg spontaan een foto van haar favoriete kleedje… wat héél handig was. Aan mij dus om op zoek te gaan naar een patroon en stofje. Het patroon vond ik snel bij Burda. Het stofje was een ander paar mouwen. Ik zocht eerder een batist katoentje, maar in blauw/witte polkadot was dit niet evident. Ik vond uiteindelijk een zacht katoentje bij Artevelde stoffen en ging aan de slag. Gezien ik net hiervoor een ander hemdkleedje had gemaakt ging het allemaal wel vrij vlot. Oefening baart kunst zeggen ze dan. In ieder geval ben ik blij dat het klaar is. Hoewel de zomertemperaturen nog niet voor direct zijn wil ik snel beginnen aan enkele leuke hemdjes en zomerspullen voor de kinderen. Offwe go.








7 opmerkingen:

  1. Dat is een mooi kleedje! Dat groen beleg is een leuk accent en passend bij jou label!
    Groetjes, Nancy (Stikplezier)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt...belegje moest wel zo.. ik had maar net voldoende stof ;-)

      Verwijderen
    2. Ha, ha, heb ik ook al voor gehad maar dat weet niemand hé ;)

      Verwijderen
  2. Amai seg, echt knap!
    Was het moeilijk om te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk valt het wel mee hoor, en als ik vast zit dan zoek ik het gewoon op. Zo zitten er zakken in de zijnaad...nog nooit gedaan...maar internet is daarvoor fantastisch. Er bestaat gewoon tutorials voor alles :-) handig!

      Verwijderen