dinsdag 25 juni 2013

Voor de juffen

Ja, weinig origineel, maar was vooral op vraag van de klein mannen, dit jaar opnieuw pennenzakken. De oudste kotkedei had niet zo een goeie band met de juf. Ze 'zocht' hem. Het was toevallig altijd zijn naam die werd getrokken, het was toevallig altijd zijn bureautje die ze controleerde, enz... enz...
De middenste kotkedei is zo een danig gemakkelijke, dat het voor hem allemaal goed is. De allerkleinste...die heeft eigenlijk nog niks te zeggen..
Dus dan kies ik voor bandwerk. Voordeel is dat je bij de derde pennenzak, het kleinood blindelings kunt maken. De pennenzak van OOn is een dankbaar patroontje. Snel klaar, praktisch, mooi en op te vullen met lekkers. Ik hoop dat de juffen er geniet van gaan hebben.

12 opmerkingen:

  1. Heel geslaagd! Ik heb er nog twee te gaan ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zijn echt heel mooi ! Ik heb er ooit zo eens eentje gemaakt, maar die zag er zo slap uit als wat. Waarmee verstevig je ? (Ik had nochtans ook vlieseline gebruikt.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik gebruikte vlieseline F220. Maar misschien was mijn stofje an sich al iets steviger katoen?

      Verwijderen
  3. Mooi stofje en supergoed gelukt! 't Is het moment voor de 'bedankjes' hé?!
    De mijne zijn ook af en gaan morgen mee naar klas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn heel mooi geworden. Ik hou absoluut niet van bandwerk, maar stel wel steeds vast dat een veelvoud van iets toch dat tikkeltje extra geeft. Het is een wondermooi triootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love dat stofje! En het is nog niet te duur ook :) Prachtig resultaat geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik dacht dat ik het haalde op het stoffenspektakel, dus effectief geen duurke :-) Gezien ik enkel zonen heb kan ik er enkel maar cadeautjes mee maken ...

      Verwijderen