zaterdag 29 juni 2013

Voor mama... en zoon..

Mijn kast puilt uit met tricootjes die ik eens kocht om algauw eens een Burda 7828 van te maken. Ik hou van dat patroontje. Het is simpel, snel klaar en het is een modelleke waar ik me goed in voel.
Alleen, dat snel klaar, dat is niet echt een garantie om er aan te beginnen. Er is altijd wel iets wat er tussenkomt. Cadeautjes voor de klasgenootjes, de juffen, een trouwfeest. En dat gaat zo maar door. Maar nu had ik wel eens nood aan een nieuw exemplaartje, dus maakte ik tijd voor mezelf, né
Ik vond dit jeanstricootje bij Artevelde in Gent. Ik neem meestal effen tricot omdat dat makkelijker combineert, alhoewel ik er nog wel hebben liggen met een bloemetje en een bolleke ook.. maar das voor later... :-)

 ik liet dit keer de mouwtjes weg...
 
  met een bruin oranje stiksel lijkt het precies echt...
 
   en van de restjes maakte ik dit super leuke broekje voor de kleinste
 
   patroontje is het limebroekje uit Ottobre 03/2010, maar met een twist...

3 opmerkingen: