woensdag 17 juli 2013

Beter een goeie buur

Dan gene goeie buur zegge kik altijd….
Aaah, vakantie. Plezant, newaar. De kinderen zijn veel relaxer, wij zijn veel relaxer, en met het prachtige weer kan de sfeer echt niet kapot. Een bbqtje hier, een uitstapje daar, zaaaaalig. Was het maar alle dagen zomervakantie, een mens wordt daar nu eenmaal gelukkig van.
Het enige stressmoment dat elk jaar terugkomt bij aanvang van de zomervakantie is de opvangpuzzel maken. Welk kind blijft waar, voor hoe lang, … een blankenbergsche rekening!

Zelf vakantie opnemen is het leukst natuurlijk, maar onze vakantiedagen zijn nu eenmaal niet in verhouding met de schoolvakanties. Das misschien iets om eens te trancheren naar onze vakbond..ge weet nooit…
Voor de rest van de vakantiedagen heb ik gelukkig wel enkele opties: oma haar vrije tijd wordt uiteraard als eerste opgeëist, daarna kan een vriendin me ook altijd uit de nood helpen. Als laatste optie de buurvrouw, niet omdat ze mijn laatste keus is, verre van, maar de buurvrouw is onthaalmama en heeft zelf ook twee kinderen. Niet evident om daar zo maar nog een minimens bij te nemen dus…maar toch ving ze de kleinste kotkedei met veel plezier twee dagen op. En gezien het éne plezier het andere waard is vond ik dat ik een attentie voor haar moest maken. Ze liet enkele weken al eens vallen dat ze die zakdoekdooshoezen wel leuk vind.. en dus smeet ik mij een avondje en bezorgde haar er ineens twee. Voor elke dochter éne!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen