dinsdag 3 september 2013

de day after!

Die eerste schooldag, blij dat die weer achter de rug is. Voor de oudste Kotkedeitjes is dat al lang geen probleem meer, maar bij de kleinste was het toch even afwachten. Gelukkig is het allemaal zonder traantjes verlopen en kon moeder kloek naar het werk vertrekken met een gerust hart! (hmmm)

Op dag één zit de boekentas 's avonds normaal gezien gevuld met boeken om te kaften en stapels formulieren waar je toch wel een tijdje zoet mee bent. Dit jaar kregen we gelukkig de boeken enkele dagen op voorhand zodat we dat al konden afwerken, ...zo valt de eerste schoolavond stress ook al wat weg...newaar. Een rustige relaxe eerste schooldagavond (kweet waarschijnlijk een onbestaand woord) dacht ik bij mezelf. Zodra het bedtijd is en de hubbie vertrokken is naar de eerste badminton van het nieuwe seizoen zou ik me in de zetel nestelen en naar een RomCommetje kijken...

Of niet. Niet dus. De kleinste kotkedei moest een zakdoekdoos en vochtige doekjes meebrengen én zijn héén en wéér schriftje mocht versierd worden met een foto of prentjes of.... Als naaimama kon ik niet anders dan aan de slag gaan.

Ik haalde de Zo Geknipt uit de kast en maakte nog maar eens zakdoekdooshoes.. Dan de vochtige doekjes...die kon ik toch ook niet zomaar meegeven, in een mottig plastiekske. Ik vond deze leuke tutorial, paste hem een klein beetje aan (de opening deed ik op de manier van de zakdoekdooshoes) en op een klein half uurke zat dit ook in elkaar..
En dan het schriftje. Deze was al voorzien met zijn symbooltje...den trein, tja. Een tijdje geleden zag ik deze kunstwerkjes van Hilde@home. Vliesofix uit kast en aan de slag. De foto werd eerst geplastificeerd (wat een risico was gezien ik nog met een strijkijzer in de buurt moest komen) en de naam geflockt. Et voila, klaar voor een nieuw jaar me dunkt.








7 opmerkingen:

  1. Zie hem stralen : die kan fier en in stijl zijn schooljaarke beginnen ! Mooi stofje met die schildpadjes ! En flink van de mama, zo op één avondje gefikst !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. das het voordeel als je er al een paar hebt gemaakt...dan gaat het wat vlotter :-)

      Verwijderen
  2. Oh! Het was vast niet erg om het boek weer eens uit de kast te halen! Je zoon kan vandaag weer trots naar school! En vanavond misschien een rustige avond?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hmmm, tja, ik moet 25 appelzakjes klaarhebben tegen maandag ek...zal er maar aan beginnen zeker :-) Gelukkig doen we het graag newaar :-)

      Verwijderen
  3. Ja zeg, dat moet inderdaad goed gegaan zijn, die eerste dag, want hij straalt echt!
    Wij krijgen tegenwoordig ook het vele werk enkele dagen op voorhand mee! Veel beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon :) vandaag waren de andere kindjes wellicht jaloers op u zoontje

    BeantwoordenVerwijderen