donderdag 26 september 2013

za Transition wikkeljurk...

De Ottobre woman viel enkele weken geleden in de bus. Mijn lodderig oog viel daar snel op een leuk patroon, za Transition Wikkeljurk.
Mét de herfst/winter voor de deur besloot ik het te maken in een wat dikkere stof. Bleek dat uiteindelijk naar mijn mening iets te dik voor de bies en de sluitlinten. De bies lukte nog enigszinds, maar de linten waren precies 2 saucissen rond mijn middel. Dus besloot ik er een knoopsluiting van te maken. En aangezien ik niet sterk ben in het foto's maken van mezelf heb ik ze op de paspop gezwierd.
ps: blijkbaar ligt mijn sluiting verkeerd, moet het rechts over links zijn... maar het is nu te laat, en meneer Kotkedei staat niet meteen met een wikkeljurkje...gelukkig.

patroon: Transition wikkeljurk Ottobre Woman
stof: Artelvelde stoffen Gent Vrijdagsmarkt
fournituren: Veritas Gent Lange Munt

11 opmerkingen:

  1. Toffe jurk! En die knopen maken het af! Ik heb hier ook zo'n soort stof liggen, 't is misschien een ideetje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, die knopen maken het idd af! Zeer geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had het eerst geprobeerd met een soort lederen riem en gesp... maar de afstand tussen zijnaad en voorkant was te kort...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Kotedei,

    Superleuke jurk! Echt mooi met de knoopjes. Ze maken een leuk accentje.

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi kleedje. Jammer dat ik er het figuur niet voor heb

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Lesley, ik vind nochtans een wikkelkleedje iets wat veel mensen mooi past hoor. Misschien toch eens proberen?

      Verwijderen
  6. Mooi gedaan! En die richtingen, dat is hier ook iets dat ik aan mijn laars lap. Ik slaag erin om een rits in de linkerzijnaad te steken, of is het toch de rechter? Who cares als het mooi zit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blijkbaar moet je het onhouden met DROL. Dames rechts over links....maar hoe te onthouden aan welke kant de rits moet in de zijnaad...ik zou het nie weten. Ik ben al blij als ik ze er deftig inkrijg én als ze sluit :-)

      Verwijderen
  7. Heel mooi en juist erg leuk met de knopen, goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen