vrijdag 11 oktober 2013

den off-knop, nu!

Jarenlang waren de Pixars, de Dreamworks, de Blue Sky's, de Disney films de favorieten van onze jongens. Oma zorgde er steeds voor dat de collectie werd aangevuld met de laatste nieuwe films. Op vrijdag is het steevast 'beameravond'. Dan nestelen we ons alle 5 in de zetel omringd door kussens, dekens en voorzien van lekkers. We genieten daar als volwassene zelf ook enorm van, zelfs van de Vlaamse gedubde versies.
Maar de Kotkedeitjes worden ouder, stoerder, 'wannebee teenagers' zeg maar. Dus af en toe, als ze al televisie kijken, pikken ze eens een afleveringetje mee van 'etwa coolers' zeg maar. Gisterenavond deed ik nog vlug mandje strijk, terwijl mijn man nog wat aan het werken was aan de livingtafel. Op de achtergrond de tv met daarop het meest irritante, vervelende, stressverwekkende geluid van een half hollands gedubde amerikaanse serie over tieners. Ik krijg nog rillingen van irritatie als ik er aan denk.
De serie heet 'Big Time Rush' en wordt uitgezonden op Nickelodeon.
Ik ben ervan overtuigd dat de stemacteurs een hele fles helium naar binnen werken alvorens aan hun werkdag te beginnen.
Ik vraag me af wie deze ingesproken versie beluisterd en dan beslist van, yes, das goed gedaan, die gaan we uitzenden.
Toegegeven ik ben nu eenmaal geen tv-freak, maar ik was nooit zo blij de off-knop te kunnen indrukken als gisteren....

2 opmerkingen:

  1. mijn man moet van mij nickelodeon blokkeren. Mijn dochter is nog maar 5, maar wilt altijd daarnaar kijken. Dus gaat hij bij ons op de "block"!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha, hoe erg!
    Ik wens je nog heeeel veel gezellige pixar, dreamworks en disney avonden!
    Waar ik ging babysitten, had de papa Spongebob Squarepants absoluut verboden. Toen die kinderen aan het zappen waren en dat per ongeluk tegenkwamen ging dat van OHHHHH, rap wegzappen, wij mogen dat niet kijken van onze papa, hij zegt dat dat zever in pakskes is!
    Vond ik grappig. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen