donderdag 24 oktober 2013

Hoe tem je een draak...niet!

Veel ouders kregen waarschijnlijk begin deze week een briefje mee van school met de melding dat vrijdag iedereen verkleed naar school mag komen.
Halloween staat voor de deur en dat wordt gevierd ...

Ik weet het, ik weet het, niet iedereen is fan, de meningen over Halloween zijn verdeeld, weer iets van in den Amerique wat we zomaar klakkeloos overnemen, wat een commerce enz enz...

Maar ten huize Kotkedei tillen we daar allemaal niet zo zwaar aan. We vinden dat plezant, omdat de klein mannen dat plezant vinden. T'leven is al serieus genoeg!

De oudste Kotkedei's zijn al iets te groot voor een verkleedkostuum van mama's hand. Als ze zich al verkleden, dan moet het creepy en goed zijn... niet zo een koddig kostuumke voor kleuters..

Edus, dan is het enkel de kleinste Kotkedei die we hier in een home made pakje murwen...

Bij gebrek aan tijd heb ik het mij vrij makkelijk gemaakt. Een simpel groen jogginpakje uit de H&M werd gepimpt tot koddig drakenpakje. Compleet met horentjes en tandjes en een staart.
Voor de staart heb ik me hierop gebaseerd. Alleen maak ik hem met Kamsnaps vast aan de broek..op die manier kan het kind toch op zijn gemakske zitten :-)
De stekels werden gemaakt in vilt. Ik kocht deze bij Arteveldestoffen...daar hebben ze ze in alle kleuren en geuren op de rol...
De tandjes zijn geknipt uit knutselrubber, gehaald bij AVA en heel handig!


4 opmerkingen:

  1. Heel knap!
    Ook hier zo´n briefje in de boekentas, en door gebrek aan tijd alleen een bat-mask kunnen maken... :-S

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig :-) Ik heb het niet zo voor halloween, maar op deze draak kun je moeilijk iets tegen hebben hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superschattig! Weinig tijd?! Ik vind het toch een groots effect hebben! (En zou er zelf waarschijnlijk toch een hele tijd aan gezeten hebben.)

    BeantwoordenVerwijderen