vrijdag 18 oktober 2013

oh non, un pantalon...!!


Grensverleggend was het. Aangenaam, spannend, maar soms ook frustrerend.
Meneer Kotkedei had een plan…het plan was, ik daag mijn madam Kotkedeike uit en vraag haar om mij een schoon broek te maken (doink)…
Nu, ik ben niet iemand die snel een uitdaging uit de weg gaat, alléé, ‘een naaiuitdaging’ hé.
Ik maakte al eens een Jacob en een korte broek voor de klein mannen, maar een heuse deftige pantalon...die toverde ik nog niet tevoorschijn.
Maar er is voor alles een eerste keer dus ik ging aan de slag. Ik maakte zelfs een heuse stap voor stap, maar op het einde was ik zo geconcentreerd bezig, dat ik vergat om verder foto’s te nemen. (Die werk ik later nog af, als ik nog eens een broek maak…)


We gingen samen op zoek naar een geschikt patroon. Veel keuze is er jammer genoeg niet, maar uiteindelijk kozen we samen voor de Burda StyleJochen.




Patroon: Burda Style Jochen
Stof: Gabardine Artevelde Gent
Knopen: Veritas Lange Munt Gent


 
 

4 opmerkingen:

  1. Jawadde! Een herenbroek! Ik begin al te zweten voor dat toekomstige Jacobje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. chapeau! Goe gedaan! Aan een Jacobke probeer ik me binnenkort te wagen. Een broek voor mezelf ligt sinds vorig jaar al te wachten op een aanpassing van de tailleband. Ik moet er toch eens werk van maken. Maar een broek voor mijn ventje, dat is een brug te ver!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat! Ziet er goed uit!
    Een broek met rits daar waag ik me pas aan in de les (zal voor na nieuwjaar zijn).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Kotkedei,

    Proficiat met dit prachtige resultaat! Je mag zeker trots zijn op deze pantalon :)

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen