dinsdag 1 oktober 2013

When autumn leaves start to fall...

dan is het tijd voor dikke truien en al..(ja rijmen is nie echt mijn sterkste punt). En biezen afwerken in tricot ook nie.
Ik wou een lekkere cosy en warme trui maken voor de kleinste man. Ik probeer zo veel mogelijk met de fiets naar school en het werk te gaan en dan is zo een mini-dekentje rond zijn kleine lijfje wel een must in de herst. Bij het kuieren in de Stoffenkamer botste ik op dit zalig zachte warme stofje. De binnenkant haalde ik een tijdje geleden al bij Arteveldestoffen.
Ik koos voor de Ketty Pettunen uit de Ottobre 06/2012. Een leuk vestje eigenlijk met rits, kap en gevoerd. In tegenstelling tot het patroon naaide ik de rits tussen voering en stof zodat deze mooi zit weggewerkt. Alleen die biezen hé... zot word ik er van. Gewoon aanzetten is geen probleem. De biais move is iets van de eerste zaken die ik heb geleerd op school. Wat ik nooit heb geleerd is hoe ze mooi af te werken aan de hoekjes. Ik deed het uiteindelijk op een manier waarvan ik dacht, dat kan er nog door, maar echt tevreden ben ik niet.
Als iemand het me kan uitleggen??? Laat maar komen hoor. Ondertussen moet hij hem maar zo aan..
Stof: De Stoffenkamer
Binnenstof: Arteveldestoffen
Fournituren: Veritas Lange Munt

9 opmerkingen:

  1. Geen tips helaas (al zou ik de rits misschien laten doorlopen in de boordstof vanonder?) maar ik vind het een supertof vestje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en misschien kan ik zo de boordstof wat makkelijker afwerken. Ik ga dat toch eens proberen. Bedankt!

      Verwijderen
  2. Wat een toffe vest! Mijn ventje zou hier ook content mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eigenlijk zou ik er ook wel zo eentje willen om heerlijk diep in weg te zakken! Helaas geen idee hoe het verder moet met die uiteinden, gewoon omplooien?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig lekker warm vest, mooie kleur!
    Helaas ook niet de gouden tip ik worstel er ook vaak mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Kotkedei,

    Wij vinden je vestje alvast superknap!

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schöne Idee ;-). Habe mich gleich mal als neuer Leser bei Dir eingetragen. Vielleicht magst du auch mal meinen Blog besuchen kommen ?

    Ein schönes Wochenende

    Lg Simone

    BeantwoordenVerwijderen