dinsdag 28 januari 2014

Een zonnepet in de winter


Enkele weken geleden haalde ik tassenband bij de Stoffenkamer. Net zoals elke normale persoon kan ik niet anders dan toch een metertje van dit of dat mee te nemen... tja..
Ik vond tussen de 'restjes' een leuke donkerblauw stofje met haaien en surfers... ik zag daar een leuke strandshort in en eventueel een zonnepet, als er nog wat stof over was...
Thuisgekomen toonde ik onmiddellijk aan mijn kleinste Kotkedei het nieuwe stofje en liet hem snel weten wat ik daarmee van plan was... (ja soms begint een mens volwassen gesprekken te voeren met een driejarige...)
Dat was twee weken geleden.... in die twee weken verkondigde hij tegen al wie het aanhoren wou dat hij een nieuwe zonnepet kreeg van mama...100 keer heeft hij het herhaald...er zat niets anders op, dan midden in de winter, een zonnepet te maken... Het patroontje haalde ik uit Het Grote Naaiboek. Makkelijk, maar toch wel anders dan ik gewoon ben...
Dit is het resultaat. Een leuke strandpet...nu maar hopen dat ik toch nog genoeg stof heb voor dat shortje...


2 opmerkingen:

  1. Grappig, kids kunnen terecht fier zijn op de 'kunde' van hun mama!
    Heel mooi, zag vorige week dat grote naaiboek en ik was onder de indruk!

    BeantwoordenVerwijderen