vrijdag 21 februari 2014

Het 'ooh das nu jammer' broekje

Ik was er even tussenuit. De bobijn was af en moest dringend weer worden opgeladen. Een paar weken rust kan blijkbaar wonderen doen. Lekker niksen, plat in de zetel! Maar de laatste dagen begon het weer te kriebelen. Maandag was een stralende dag en ik begin, net zoals iedereen - I know -, uit te kijken naar de zachte zonnige dagen van de lente. Ik besloot voor de kleine man al een voorraadje spulletjes te maken zodat we toch wat voorbereid zijn...je weet nooit hoe snel het kan gaan newaar.
Het eerst wat ik wou maken was een linnen broekje. Ik had het stofje al heel lang geleden gekocht, jammer genoeg maar een halve meter, zodat het toch wat puzzelen was. Maar het was gelukt...alles kunnen knippen en we konden er aan beginnen... Het patroon haalde ik uit het Grote Naaiboek. Toen ik mijn dubbelcheck deed of ik alles klaarliggen had werd ik een beetje, tja, ambetant laat ons maar zeggen. Bleek dat ik de tailleband was vergeten overtekenen, en dus ook niet had 'meegepuzzeld'. 
Resultaat...een tailleband in een ander stofke dan maar. Uiteindelijk valt het allemaal mee en 99% van de tijd is de tailleband niet zichtbaar, toch?


2 opmerkingen:

  1. Een mooi stuk na enkele weken pauze. Ik denk dat het broekje goed in de smaak zal vallen en met een (groen?) T-shirt zal je die tailleband niet zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind het anders goed meevallen hoor. Het stoort zeker niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen