dinsdag 14 oktober 2014

en wa emme geleerd...

De meesten kennen het patroontje wel, het Jackie jasje. Bij gebrek aan een dochter besloot ik een exemplaar te maken voor mijn bijna 2 jarig metekindje...als verrassing voor haar nakende verjaardag.
Ik haalde een prachtige wollen stofje en contrasterende voering bij Artevelde stoffen. Bijpassende knopen vond ik bij Veritas.

't Plan was: Ik doet het nu eens perfect zie, volgens het boekske...
Stap 1: we wassen de stofjes en strijken ze uit
Stap 2: we nemen het patroon mooi over en knippen de stof
Stap 3: we vliegen er in.

De duidelijke beschrijving zorgde er voor dat ik snel affeseerde (vooruitging). Het is echt een plezierig patroontje.
Vrijdagavond lagen mijn patroondelen klaar, zaterdag had ik enkel tijd om ze te overlocken en tegen zondagavond zat het jasje al grotendeels in elkaar. Maandagavond nog enkel de mouwen, knoopsgaten en knopen aannaaien. Perfecte timing want op dinsdag zag ik de kleine patéé.
Ik was echt superfier op het jasje, dus maar al te blij dat de kleine patéé heel gewillig het jasje paste. Het zat haar als gegoten...behalve....de mouwen. Die waren veel te veel te veel te lang. En de mouwen, geef toe, dat leg je niet zomaar in, al zeker net met het fantasie strikje...

Na een kleine depressie van enkele dagen zocht ik troost in een liter thee en ging ik samen aan de slag met mademoiselle decovit. Enkele uren van gezucht, gepuf, bijna geween zat het jasje weer in elkaar.

Dus wa emme geleerd...
Stap 1: maak als verrassing een ritszakje ipv een heuse winterjas
Stap 2: maak je een kledingstuk voor een ander, altijd maten nemen, ALTIJD
Stap 3: laten passen tussendoor, altijd laten passen tussendoor...

Maar alléé, geef toe...het kan er nog door vind ik... (de aan fotookes volgen nog hoor)





Patroon: http://iene-miene.blogspot.be/p/ienemiene-patronen.html
Stof: http://www.arteveldestoffen.be/
Knopen: Veritas


8 opmerkingen:

  1. Een prachtige jas! Tja het kan weleens tegenzitten, maar gelukkig kon je het herstellen. De moeite waard toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van het tornwerk, maar dit jasje is het waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'T kan er nog door, schrijft ze dan! Dan ben ik wel eens benieuwd naar een projectje dat je top vindt. Ik vind deze in ieder geval niet te overtreffen! Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In 4 dagen zo'n schoon jasje in elkaar steken, dzt vind ik gigantisch straf eigenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel heel mooi en stijlvol, echt waar.
    Maar moet dat niet zijn : en wa emme "gelierd" ?? -))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke jas!
    Knap gedaan.

    Vele creatieve groetjes,
    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen