maandag 20 juni 2016

How about een overhemd voor de man

Sinds onze verhuis beschik ik over mijn eigen plekje in huis om te knutselen, te naaien, me af te zonderen, dingen weg te stoppen. Dat laatste klinkt misschien wat raar, maar soms is dat wel nodig met al dat mannengeweld in huis.
In de naaikamer staan mijn meeste lieveingsspulletjes: mijn naaimachine, mijn overlock, mijn stofjes, wat kleine minimalistische nepplantjes (nope, geen groene vingers hier), een heerlijk geurtje uit rituals (pure rose, mijn favoriet), mijn kleinste man zijn tekeningetjes, mijn mok koffie, of mijn glas wijn (what can I say, das voor mijn zelfvertrouwen...), mijn strijkplank (of wat had je gedacht), mijn moederdagcadeautjes, mijn laptop met zalige vrouwenfilms,... ja het is echt wel mijn kamertje.

90% van de tijd blijven ze er weg, dat mannengeweld. Dat ik dus met een gerust gemoed 'in den duik' kan naaien en prutsen zonder dat iemand weet waar ik mee bezig ben, das de max... Nu ja, mijn man is een echte man, hij mag er nog volle bak tegen aanlopen...als het niet dat is wat hij zoekt zal hij het ook niet gezien hebben...dus das ook wel goed meegenomen.

Met Vaderdag in het vooruitzicht probeerde ik zoveel mogelijk te naaien als manlief weg was.. wat soms wat tegenviel want zijn routines en plannen zijn maar zelden zo gewijzigd geweest dan de laatste weken...maar het is met toch gelukt een overhemd te maken voor hem.

Dat ik hem graag zie, meneer Kotkedei, das een feit.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen