woensdag 31 augustus 2016

My week as al single (mom)

Daar meneer Kotkedei besloot om Italië onveilig te gaan maken met 22 van zijn koersvrienden, was ik veroordeeld tot een week single (mom). Een hittegolf, 3 kinderen, verfwerken, ik heb het allemaal overleefd...

Op zondag vertrok meneer Kotkedei. Om eerlijk te zijn, ik was daar niet zo happy om, maar het is wat het is.

Dag 1:

Omdat er thuis ook nog heel wat werken moeten gebeuren besloot ik mijn week daar alvast mee te starten. De verfrollen werden bovengehaald en ik ging aan de slag. Gelukkig heb ik 3 fantastische zonen die goed weten dat ze mij dan een beetje moeten sparen en dan het dan moeten doen met wat minder aandacht.

 Later die dag beloond ik mijn inspanning met een lekker aperitiefje bij mijn ouders

 en beloonde ik mijn kinderen door met hen op zoek te gaan naar Dory.



Dag 2:
Alle verfwerken vragen 2de en soms 3de lagen. Ik plukte de dag, sprong om 7u op mijn ladder en tegen de middag was ik klaar. Alles opruimen, uitwassen en wegzetten en ik kon mijn aandacht weer richten op mijn bloedjes. Ik maakte verse hamburgers met een lekker slaatje erbij. De komkommers werden gebruikt waarvoor ze goed waren...

In de namiddag leerde ik mijn zoon eindelijk rechtblijven op zijn space scooter. De kilometers die ik sindsdien naast hem heb gelopen komen ten goede aan mijn conditie denk ik maar.


Dag 3:
Naar jaarlijkse gewoonte ga ik op het einde van de zomervakantie een dagje naar een pretpark. Dit jaar kozen we De Efteling. Het feit dat we een dikke drie uur in de auto hebben gezeten, urenlang moesten aanschuiven bij 35° en we eigenlijk veel te veel betaalden om 4 attracties te doen kon de pret niet deren. Het was lachen, de hele dag door, plezier maken, ongezond eten, en lekker moe worden. Zalige dag!

Dag 4:
Beetje bij beetje start het gewone leven zich weer op. Zwemlessen, voetbaltraining, ze staan weer allemaal op de agenda. Op dag 4 namen we allemaal een verfrissende duik in het zwembad, terwijl mini-kotkedei zijn brevet haalde van 25 meter. Aansluitend reden we door naar de voetbaltraining waar de puber Kotkedei zich kon uitleven. Trainen bij 35°, het is afzien! Zowel voor de sportman als voor de toeschouwer.
De avond bracht verkoeling en gezien ik de slaap niet kon vatten genoot ik van een prachtige sterrenhemel met een goed boek, muggenmelk en een heerlijk koele rosé. Ik zocht pas tegen 3u00 mijn bed op. (Slechte beslissing)


Dag 5:
Een nieuwe dag met zomerse temperaturen bood zich aan. Het zwembadje werd bovengehaald en de rest van de dag vertoefden we thuis.
Ikzelf had een verplichting in de voormiddag en besloot nog wat verfwerken te doen in de namiddag. De kinderen genoten van wat rust in eigen huis, verkoelden zich in het zwembad, maakten plezier. We besloten de barbeque boven te halen. Een uitdaging voor me, want das de taak van meneer Kotkedei. Na een trage start toverde ik toch mooi gebakken vlees op tafel. Dikke pluim voor mezelf.

Die avond bleven we opnieuw lekker lang in de tuin en stookten we ons eigenste privé vuurtje. Later die avond sliepen de oudste jongens in de zetel, daar droomden ze al jaren van :-) ;-)

Dag 6:
De dag dat mama moest gaan werken en de kroost werd opgevangen door de meme en de pepe. Ik dacht dat ik enorm zou genieten van een dagje weg van hen, maar niets is minder waar. Ik miste hen al snel en worstelde me door de dag. Die avond stond er nog een voetbaltraining op de agenda, maar eens thuis was het tijd voor een aperitief en een tweede kampvuurtje.


Dag 7:
Vandaag stond er indoor karting op de agenda. Wij richting E-kart bij ons in Gent. Jammer genoeg was er maar weinig volk waardoor er niet veel sprake was van een race, maar we lieten het niet aan ons hart komen.


En even later kreeg ik heel leuk nieuws...husband Kotkedei kwam een dag vroeger naar huis... die nacht werd het heel laat, met limoncello, een kampvuurtje, een dekentje en wij twee...

1 opmerking: