donderdag 8 september 2016

Time-management

De eerste schoolweek hebben we overleefd. De wekker om 6u, de eerste pot koffie van de dag, de boterhamdozen, koekjesdozen, fruitdozen en drinkflessen vullen. De voetbaltrainingen, de zwemlessen, de scouts. Stilletjesaan komt alles weer op gang. Ik vind het nog altijd jammer dat het september is. Ik mis de vakantie, ik mis dat onbezorgde, stressloze gevoel. En hoe zeer we dat ook proberen te behouden, dat gevoel van alles kan, niets moet, het lukt nooit. De verantwoordelijkheid om overal op tijd te komen, niets te vergeten, de kinderen op tijd in bad en bed te krijgen, een deftige maaltijd op tafel te toveren, het vraagt organisatietalent en vooral veel energie. Elke dag die trein weer op gang krijgen, het is soms echt wat veel.
Daarbovenop start ik vanaf maandag met een opleiding patroontekenen. Daar kijk ik enorm naar uit, te meer omdat het de komende weken de enige tijd zijn die ik voor mezelf heb. Vanaf maandag ruil ik mijn collega's namelijk in voor verfpotten, afplaktape, verfrollen, ladders en stellingen. Tijd om te naaien, patronen over te tekenen, stofjes te kiezen, dat zal er niet zijn. Ik heb er lange tijd tegenop gezien, maar nu, nu wil ik er in vliegen. Een mooie thuis maken voor mijn Kotkedeikes, dat zal me ook heel veel voldoening geven. (Ik kom hier ongetwijfeld zeker op terug zodra ik de laatste verfborstel heb uitgewassen). Ik zal dan misschien anders piepen, maar nu, nu zit het nog goed in het kopke, en das al het halve werk!
Nu ik dit alles herlees zou ik misschien beter eens informeren over een cursus time-management...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen