donderdag 27 oktober 2016

Mijn eerste eigen patroontje

Sinds begin september volg ik een opleiding patroontekenen bij Syntra Aalst. Toegegeven, dat ik daarvoor elke maandag de avondspits in moet van Gent naar Aalst schrikte me aanvankelijk wat af. Maar tot nu toe valt het wel goed mee. De lerares is de max, echt. Eentje die er in vliegt, haar eigen stempel er op zet en altijd openstaat om onze vragen te beantwoorden en tips te geven. Met andere woorden, ik geniet ervan!
We zijn toch al enkele weken bezig en de dagelijkse 'things to do' weerhielden me ervan om mijn nieuwe kennis om te zetten in de praktijk. Maar, ik heb mijn strijkmand eens laten staan voor wat ze waard is en de tas met geodriehoeken, lange latten en patroonpapier nu ook opengemaakt bij mij thuis (tot nu toe deed ik dat enkel in de klas).
Ik zocht de maten voor kleine madammen op op het internet en ging aan de slag. Een simpel A-lijntje met een plooi en verlaagd platstuk. Een paspel en een ribvelourke dat al jaren in de kast lag, een blinde rits welke ik haalde in een uitverkoop...en tadaa..een eerste eigen getekend en eigen genaaid rokje. Simpel, ik weet het, maar, een mens moet ergens beginnen. Dus ik ben best wel wat trots op mezelf!

patroon: Kotkedei; truitje en sokken: uit eigen kast :-)

6 opmerkingen:

  1. Er gaat een hele wereld voor je opengaan nu :) Patroonverzinnen is zo heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) ik kan het me voorstellen...en als ik jouw werk zie...my hero! Ik ben nog maar enkele weken bezig maar heb al enorm veel bijgeleerd. Het schept vooral veel duidelijkheid. Nu teken ik maar een patroon over en tracht het zo goed mogelijk in elkaar te flansen. Door zelf te tekenen weet je goed waarom een deel er zo uit ziet en waarom je het zo aan elkaar moet zetten. Ik vind het echt genieten! Ik zag dat jij een workshop geeft donderdag bij Mon Depot. Ik wou daar heel graag naartoe komen!!!!! .maar jammer genoeg geen verlof kunnen krijgen:(. Een andere keertje hé!

    BeantwoordenVerwijderen