maandag 24 oktober 2016

Tulip dress

Een jurkje naaien, ik heb er nog niet veel ervaring mee. Met 3 mannelijke nageslachtjes is dat logisch natuurlijk. En aan selfisch sewing doe ik nog veel te weinig (note to self).. Trouwens, een jurkje voor ene 4 jarige is toch veel schattiger dan een exemplaar voor een 40 jarige :-)

Maar ik had er eens zin in. Ik stuitte op de Tulip Dress. Een prachtig patroontje dat je hier kan vinden http://www.kaatjenaaisels.org/category/tulip-dress-top.

Gebaseerd op een gekregen truitje (met dank aan de overbuurvrouw) koos ik een blauw katoenen stofje en bijpassende paspel. Het patroon is gevoerd aan het borststukje, maar ik tekende een volledige voering bij. Geen koude herfstbilletjes dus :-).

Nu maar hopen dat het gedragen wordt door dat nichtje van me...

Patroon: Tulip Dress, Stof en fournituren: De Stoffenkamer, Sokken: Veritas Gent, Truitje: overbuurvrouw



2 opmerkingen: