dinsdag 7 februari 2017

Cold weather sweater

Januari is altijd een moeilijk maand om jarig te zijn. De cadeautjestijd is nog maar pas achter de rug waardoor het verlanglijstje net weer moet worden aangevuld. 
Een van de kleine Kotkedei's werd twaalf, en toen ik hem vroeg wat hij graag wou voor zijn verjaardag antwoordde hij spontaan, een nieuwe sweater, gemaakt door jou!

Kind of a nice thing to choose, denk ik zo.

Samen met meneer Kotkedei ging hij zijn stof kiezen in de Stoffenkamer, dus daar moest ik me niet over bekommeren.

Een patroon vinden, dat was een ander paar mouwen. Ik maakte in het verleden al wat hoodie's. Maar bij de ene vond ik de kap niet ok, bij de andere vond ik de trui te wijdt, enz...
Dus ik hertekende een patroon op basis van de zaken die ik zelf leuk vond. 

Ik besloot ook om hem omkeerbaar te maken. Een besluit waarover ik wat te licht ben gegaan en waar ik tijdens het naaien flink wat spijt van had. Een hele zaterdag heb ik er aan gewerkt. Vooral omdat mijn logisch denken me soms in de steek liet en ik er maar niet toe kwam om hem ├ęcht volledig omkeerbaar te maken. De moed zonk me in de schoenen. 

Dan maar Google of Youtube dacht ik. Een idee welke ik veel eerder had, maar waar ik uit koppigheid niet wou aan toegeven, ah ja, zoiets kan ik toch zelf...
Langs de andere kant, waarom 2 keer het warm water uitvinden, ik weet het, ik weet het...

Maar dus, als je de woorden: 'omkeerbare hoodie' in de google zoekbalk intikt kom je onmiddellijk uit bij deze reddende engel: http://with-love-by-eva.blogspot.be/2013/01/hoe-maakt-u-de-omkeerbare-kaptrui.html

En het erge is dat ik deze post al lang geleden heb zien passeren...

Soit, koppig zijn, het is geen mooie eigenschap, maar goed.

Dit is uiteindelijk het resultaat: 

Een heerlijk zachte omkeerbare hoodie!

1 opmerking:

  1. Het zwoegen en zweten meer dan waard! Heel mooi! En meneer die met zoonlief stof gaat kiezen? Waaw!

    BeantwoordenVerwijderen