donderdag 16 februari 2017

Crazy little thing called Lars

Ik ben niet de eerste, ik zal waarschijnlijk niet de laatste zijn, maar ben volgens mij wel de 'contentste'. Mega blij dat ik heb doorgezet, laat ik daar maar mee beginnen.

Vorige zondag was ik één van de gelukkigen die bij Sharon en Isabelle kon deelnemen aan een 'Zonendag'. Het plan was de parka versie maken van 'Lars'. Dat het een uitdaging zou worden, dat drong snel door bij het printen van de handleiding..dat het bloed, zweet en bijna tranen zou kosten, dat zag ik klaar en duidelijk toen ik het patroon begon over te tekenen. Ik ben er enkele avondjes zoet mee geweest. Het patroon aanpassen, stof knippen, ... Maar het zou geen hobby zijn mocht ik dat nu niet met veel plezier doen.

Maar goed, na de voorbereidingen trok ik als een echte soldaat richting het atelier van Zonen 09. Naald, draad, stof, patroon, en vol goede moed... Het werd een superleuke gezellig naaidag. Van 9 tot 18u was ik enkel omringd door superfijne naaimadammen, het geluid van naaimachines, geknip, getetter, gelach... nee, deze zondag geen gepiep van wasmachines die klaar staan om te worden leeggemaakt, geen vaatwas die staat te zoemen... nope, just me and my Bernina. 

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat niet álles van een leien dakje liep. Het stofje was niet het allermakkelijkste om mee te werken, mijn paspelzakken (2 stuks) kostten me 3 uren werk, en het feit dat ik mijn voorpanden een maat te klein had getekend was ook nog een pittig detail. 

Ik verliet het atelier dus niet met een afgewerkt stuk, maar, ik ben een doorzetter en het kan niet aan iets nieuws beginnen zolang het vorige niet klaar is. Dus ik werkte nog enkele avondjes door en dit is het resultaat. 



 
 



5 opmerkingen: