maandag 13 februari 2017

Recycling part two

Ik heb er plezier in, in vergeten kleding omtoveren in nieuwe leuke spulletjes. Dat er maar stof genoeg is voor een kindermaatje, dat nemen we er maar al te graag bij.

Deze keer maakte ik van een 'bomarok', een nieuwe meisjesrok. Eentje waar een vleugje nostalgie rondhangt. Iedereen kent wel de schotse plooirok met daarop een obligate gouden veiligheidsspeld! Ik heb ze alvast in alle kleuren gehad, rood, groen, blauw... Dit in combinatie met een marineblauwe trui en dito collants. Ik vertrok ooit als kind zonder rok naar school, niemand had iets door, ik was gewoon volledig in marineblauw......tot moeder de klas binnenkwam..en voor de hele klas zei, lieverd, je vergat je rokje aan te doen...klein traumaatje, waar ik nu gelukkig hartelijk kan om lachen.

Toen ik deze grijze geruite rok zag, zag ik daarin onmiddellijk een mini A-lijntje met plooikes. Dat die er al in genaaid waren, dat was nu toch wel echt goed meegenomen. Het spaarde me vooral énorm veel werk en moeite en ik maakte dit rokje dan ook op een uur of twee!

Het roze lintje maakt het iets aantrekkelijk voor de 4 jarige die het moet dragen.



2 opmerkingen: